hur fucking svårt kan det vara att baka en morotskaka?

torsdagen gick bra till en början. satt och pluggade i fem timmar, var och storhandlade och avslutade det hela med lite take away sushi med mami och papi, mys. efter det gick det dock bara utför. har precis spenderat tre jävla timmar åt en misslyckad jävla morotskaka. dett är vad jag kallar waste. of. time.

 jag ber mamma hälla ströbröd i formen. hon häller råsocker. pappa lackar. pappa häller råsocker i formen. han lackar ännu mer och frågar varför i helvete sockret står framme. vi gör om allt men inser att smeten inte kommer få plats i formen eftersom den förvandlats till världens största deg som är i full gång med att ta över köket.  vi lyckas dela upp smeten aka. degen i två formar. stoppar ena i ugnen. inser  att den väller över där inne. tar ut den igen och kastar hälften. stoppar in den igen. väntar

20 min senare öppnar vi ugnen. vad finns där? inte fan en morotskaka iallafall!!!!!!!!! hur kan något som inte innehåller salt över huvud taget, smaka som en jävla sillburk? efter att ha vridit och vänt på receptet 27 gånger kom vi fram till att det måste stå fel. 3 dl bakpulver i en morotskaka? nja, tveksamt. jag lackar fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0